Rymdkalas, fotbollsdebut mm

2008-04-25 @ 17:49:30
Veckan har varit fylld av aktiviteter och semesterlugnet är ett minne blott!
I måndags var det dags för me and i, fast hos Karin denna gång. Lyckades faktiskt hålla mig till att bara köpa strumpor denna gång. Kan kanske bero på att jag redan handlat allt fint ur kollektionen! Mysigt var det ialla fall att få komma iväg o träffa Karins vänner o fika lite.

Innan dess hade vi fått ursöt underhållning av Olivia o hennes förskola. De har jobbat med tema: rymden, och i måndags var det stort rymdkalas som avslutning. Det sjöngs sånger och bjöds på kaffe med rymdtårta och strålande väder. Supermysigt!! Och snacka om att de lär sig! Tror att Olivia kan mer om rymden än jag!!!

I tisdags var det information inför Linneas kommande fotbollsläger. Hm, dottern ska för första gången sova borta utan mamma eller pappa i närheten. Hur ska detta gå??? Antagligen hur bra som helst, men modershjärtat är lite vekt just nu!!

Onsdag och torsdag bjöd på fotboll. I onsdags hade våra underbara 6-åringar seriedebut på hemmaplan. Så Karin, Axel, jag och Olivia beslöt oss för att åka dit o heja allt vad vi orkade!! Det gick ett sus bland killarna när fröknarna dök upp. Och trots förlust så var de strålande duktiga!! En bonus fick de när även Jessica dök upp! snacka om engagerade fröknar!!!!!

I går kväll var det Linneas tur att spela. Kortedala stod på tur och tjejerna dängde till ordentligt med 6-4. Go girls!!!

Olivia cyklade för kung o fosterland uppe på grusplan så nu har hon lärt sig att både starta o stanna på egen hand. Om vi inte sprungit efter hade hon även lyckats med konststycket att cykla in på plan under pågående match. Fröken galning i ett nötskal!! Nya utmaningen nu är att stå upp o cykla. Går väl sådär kan jag säga!! Men tror nå´n att hon ger sig?? Nä just det!!

Nu har jag precis vinkat av Linnea och rallykört för att hämta upp Ella o Maja eftersom kaos råder i Göteborgstrafiken o Ciccie satt fast mitt i eländet. Olivia leker med kompisar, Magnus spelar poker o jag pustar ut efter en hektisk dag/vecka. Ser fram emot en lugn o skön fredagskväll och en date med Lisbeth Salander o Mikael Blomkvist.

                      Eftersom datorn är väck o inte vill ladda upp bilder så får jag försöka senare.
                                                                 Puss o kram så länge!!
                                                                                       ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback