Bästa stunden på dagen

2008-08-04 @ 09:40:46
Den är nu!! Man är ensam vaken, allt är lugnt o fridfullt. Alla sover, cikadorna spelar och man får tid för sig själv. Det finns 2 lägen på morgonen: antingen är Monika o jag ute på morgonjogging och avslutar med det härliga doppet i poolen, eller som nu, när jag sitter helt själv o bara är!!! Klockan är 9 och det är redan sååå varmt. Snart blir det ett hopp i poolen innan frukosten åker fram. Såhär vill jag kunna ha det jämt. Längtar fortfarande inte hem. Speciellt inte till regn o kallt!!!



                          Fina paret Monika o Hågge(syns det att vi är syskon)



                         Barnen är mer i vattnet än på land



                   Mitt i natten o fortfarande varmt o skönt



           Det är knappt att vattnet i poolen ger svalka



             Den här krabaten kröp omkring i vår trädgård



                                                  Lättlunch



Igår fick vi färsk majs av Paola, som vi kokade o smaskade i oss.




                                         "Min bror o jag"


Kommentarer

Postat av: Karin

Hej kompis! Å vad allt ser härligt ut! Har precis klarat den första arbetsdagen och regnet vräker ner utanför. Saknade dig på jobbet idag!! pussar

2008-08-04 @ 17:53:40

Postat av: Helena

Idag har det verkligen vräääkt ner regn. Det har inte varit uppehåll en enda minut!Tänk att få byta med dig...bara för en dag!

Jag säger som Karin. Saknat dig på jobbet!Alla har garvat åt mig idag för att jag har fått upp ögonen för det här med blogg...Ja att läsa andras förstås..inte skriva själv!

puss kram

2008-08-04 @ 21:37:43

Postat av: pernilla

Helena,Magnus undrar vem han då ska massera?? Själv har jag grym åka hem-ångest. VILL INTE!!!!!! Vi är ju i paradiset! Har inte haft kofta eller långa byxor på mig en enda minut!!!

Självklart saknar jag er, men ni får nog komma hit då!!

2008-08-06 @ 13:19:04

Postat av: Karin

Ok. Vi kommer.

2008-08-06 @ 21:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback