..och så var det fredag igen!

2008-08-29 @ 19:17:27
Äntligen lyser solen och värmer så skönt. Här blir det målning av kök ikväll, och imorgon susar vi upp till Mjölby där jag ska ha min första me and i-träff hos Pernilla Mideskog. (har inte vant mig vid att säga det än, blir ofta Yngwe) I vilket fall så ska det bli jättekul att få träffas igen, men får väl erkänna att jag är liiite nervös.
I vanliga fall sover vi alltid hos mamma o pappa, men den här gången ska vi lyxmysa hos familjen Kolsbo. ska bli kul!!
Har förstått att det är typ Mjölby-kalaset, så då får man väl ge sig ut på stan o kolla läget=)

Veckan på jobbet har varit över förväntan. Klassen är fin och barnen vill så mycket. Det känns positivt o bra. Sen gör ju mina fina kollegor nästan hela nöjet med att gå till jobbet. Hade INTE varit lika kul utan er!!!

Veckans roligaste: när vi står utanför toaletten i korridoren och någon knackar hysteriskt på dörren för att komma ut. Hjälp, tänker jag, är ett barn instängt, men inte, därinne står Helena helt panikslagen och slut av allt knackande!!! Varje gång jag nu går på toa där, ler jag stort och brett!! Tack för det älsklings-Helena!!!

Ciccie o jag fick i tisdags till lite träning. Äntligen! Jag säger såhär: magmusklerna har verkligen haft semester i sommar. Det känns nu!!!

Har hunnit med en tripp till IKEA också, jag, Åsa o Karin. Saker till förskoleklasserna skulle shoppas, men hoppsan, det går faktiskt inte att gå på IKEA utan att handla till sig själv också. Kom hem med nya fina lampskärmar till tjejerna, bäddset, till tjejerna, och ett nytt mysigt draperi till Olivias koja under loftsängen.
Startade stora röjet i hennes rum och kom till 6-åringarnas stora glädje med massor av pussel, gosedjur, geomag och annat kul som det sen lektes med mest hela tiden.

Hittade Linneas gamla utklädningskläder på vinden också, till Olivias stora glädje, så nu är hon prinsessa eller nyckelpiga så fort hon kan!!

Linneas fotbollsmatch slutade med vridet knä och tårar, och till på köpet förlorade de med 7-1. Bättre lycka nästa gång!
Ikväll är hon bjuden på hockey av klasskompisen Jesper. Frölunda mot Hv71 i Åby-hallen. Har börjat ana stooora tonårstendenser på damen!! My god vilken attityd hon får till ibland. Tips, någon??
Ha en skön fredagskväll och en härlig helg!!!!







                        En smarrig ungspannkaka tar form

Kommentarer

Postat av: Anonym

Tack för att du släppte ut mig!!

2008-08-29 @ 21:25:41

Postat av: Helena

Ha en underbar helg! Måste säga att jag saknar dig/er myyyyycket. Tycker vi ses allt för sällan!

En shoppingdag, en bio..snart!! Hoppas jag. Puss

Vi syns på måndag

2008-08-29 @ 21:27:59

Postat av: pernilla

Jag håller med dig Helena. Det var bättre när du fanns hos oss därnere!!

Ta o kolla din agenda, för det är ju du som alltid är på språng. Vad tror du om januari 2009????

Puss

2008-08-29 @ 21:58:37

Postat av: Karin

Vi låser in henne på toaletten där nere Pernilla så vet vi var vi har vår Helena! puss

2008-08-29 @ 23:13:35

Postat av: Erik

Fel fel fel!!!

veckans roligaste var rnog allt när Du P nästan SKRIKER ut i arbetsrummet :Jag vill ha någonting hårt & stort att suga på!!

Och efter ett par sekunder läggger du desutom till :DEN FÅR GÄRNA VARA SALT OCKSÅ!!



Det var nog roligast.

2008-08-30 @ 09:58:30
URL: http://gaberud.blogg.se/

Postat av: Karin

Ha ha! Jag håller med Erik! Det var det roligaste!

2008-08-31 @ 20:54:08

Postat av: Pernilla

Hahaha!!! Är man godis-sugen så är man!!!!=)

2008-08-31 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback