75-års kalas

2008-07-11 @ 15:46:04
I onsdags drog vi iväg till Halmstad. Olivias farfar Sven fyllde 75 år och vi uppvaktade med ståtlig blåbärsplanta som Mia inhandlat.
Nå´t som är bra med äldres kalas, det är att man ALLTID vet vad som bjuds. Så vi såg fram emot mumsig smörgåstårta och Lailas goda punchtårta. Vi "barn" fick eget bord och "gamlingarna" satt o tjötade vid sitt. Mysigt väder och alltid lika trevligt sällskap av Emil o Mia.
Vi hann med en promenad på stranden där Mia o Olivia plockade snäckor o Olivia fick gunga o klättra lite. Detta barn har ju alltid spring i benen!!

Efter kalaset följde vi med Mia o Emil till Vilshärad där vi grillade, spelade badminton och bara njöt av en härlig eftermiddag/kväll.

Tror inte att fåglarna där gillar mig: Jag provsmakade ETT!! körsbär och då SKITER fågeluslingen på mig!!!! Som tur var på jackan o skjortan, men ändå!! Jäkla djur!!

Igår var min handyman  på taket hela dagen o fick äntligen fixat igång vår fläkt som vi varit utan i ett års tid. Kan ju vara bra att ha ett sunt hus, eller hur?!

Olivia o jag solade lite på altanen, eller, Olivia badade i poolen o jag solade, innan vi blev medbjudna av familjen Hemmingberg till Fiskebäck och glassätning.

På kvällen var  det dags för grill. Igen. Konstigt att man inte tröttnar?? Men jag gör det ialla fall inte! Älskar grill!!!

                                           
                                                                                              Kramar



                            Olivia och födelsedagsfarfar



                                      Finfina Emil och Mia



                  Magnus med fina tatueringen o Vivan



                Liite kyligt blåste det vid havet. Men fint är det...





                                              Grym teknik



                          Åsså lite gott grillat, förstås



                                  Frusen? Hm, lite kanske!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback