Gott o blandat från en semesterfirare

2008-07-08 @ 18:04:47
Det blir lite si och så med bloggandet nu när man har semester. Får göra mitt bästa för att uppdatera.
Idag har vi gjort det STORA RÖJET!  Vinden, källaren, Linneas rum. Såå skönt. Varför samlar man på sig så mycket saker som ändå bara samlar damm på vinden??? Galet. Men nu ska det förhoppningsvis bli lite ordning. Dagar när solen inte lyser är perfekta för husprojekt. Nu har vi äntligen skruvat ihop en byrå till i sovrummet, fått lampor över sängen, möblerat om och gjort fint i Linneas rum så att det ser ut som om en 11-åring bor där. Nästa projekt att ta itu med blir Olivias rum. Loftsäng ska på plats och gamla leksaker ska slängas. Herregud, listan på måsten kan göras lång, men vi tar en sak i taget. Det är ju trots allt semester.

Istället för att hinka rosé hela dagarna (skulle nog faktiskt kunna göra det) så har vi fått dille på smoothies!! Efter en ganska blöt joggingrunda i regnet häromkvällen, kom Olivia o jag på att vi var sugna på smoothie. Så, sagt och gjort, frysta hallon, vaniljyoggi och mjölk blandades i vår alltför sällan använda mixer. Hur gott som helst. Så nu är den ett stående inslag i vår familj. Gott gott!!

Har ju hunnit med en smått hysterisk men alltid lika mysig fika hos Karin o Axel också. Olivia tar verkligen fram sina värsta sidor när vi träffas, fast å andra sidan visar hon de sidorna i stort sett hela tiden nu. Tips någon?? Hur får man sitt barn att sluta trotsa, slåss, kaxa sig??? Håll utkik på blocket under barn till salu!!!!



       Ok, ibland är hon vansinnigt charmig o rolig!!!



                                              Dinosaurielek



                                             Korvlunch



         Sorry Magnus, men Karin är min fina bästiskollega!!



Just det, glömde berätta att det brann här i Sisjön i helgen. Olivia var både fascinerad och lite skrämd av rök o brandbilar!!





                                      Goooda smoothies





       Olivia har hittat Linneas gamla prinsessgrejer. Lycka!!!!!



Min fina sambo har äntligen kvitterat ut sin julklapp från mig.Häromdagen  tatuerade han in Olivia på armen.
Nästa gång är det min tur. Fast då blir det både Linnea o Olivia som fastnar på min arm för alltid!!
                                                               ♥

Kommentarer

Postat av: marie

Bästa tipset - Fryst mango i vaniljyogurten, det blir suveränt gott, jag har oxå fått dille på det =)

xx

2008-07-10 @ 17:59:26

Postat av: Anonym

Tack för tipset. Ikväll blir det jordgubbar. Beställt av Olivia!! Stor kram

2008-07-10 @ 18:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback