Första doppet!!!

2008-05-12 @ 17:13:44

Söndagen bjöd på lika fint väder som resten av veckan, så jag o tjejerna bestämde att gå upp till sjön med picknick och kanske även första doppet!! Brrr!

Tjejerna hann knappt komma upp till sjön förrän de plumsade i! Helt galna enligt mig, men sååå modiga!! Själv tänker jag vänta MINST en månad till innan jag sätter ner tårna i vattnet. Jag vet, jag är en badkruka och det står jag för!!!!

Framåt tidiga kvällen blev det premiär för årets första besök på Liseberg. Det är en viss känsla att komma in i parken till lukten av popcorn o spunnet socker, alla skrik från karusellerna och barn som springer snabbt snabbt mellan attraktionerna för att hinna åka så mycket som möjligt. (nå´n som minns hur det var)

Linnea drog med mig i kanonen och skulle ABSOLUT sitta längst fram!! My god, då var jag INTE kaxig. Lovade också att inte skrika som jag brukar, och jag lovar det gjorde jag inte i början, för det gick inte!! Men sen skrek jag desto mer och faktiskt så gjorde även Linnea det!!!

Därefter var det Magnus tur att blåsa iväg med henne i Balder och resten av tiden blev det kaninkram, ponnykarusell, farfars bilar och givetvis spunnet socker.

Maja lyckades dra hem stjärnvinsten på Kexchoklad, så ni som gör ett besök hos Hemmingberg kommer nog bli bjudna på en del choklad.

Linnea har år efter år försökt vinna stjärnvinst på snackshjulet, och igår var hon nära ,men inte tillräckligt. Dock en första vinst och 2 stora påsar chips rikare.

Kvällen blev med andra ord rätt lyckad för alla!!!

image702

                                            Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

image703

                                  Modiga Linnea M slänger sig i plurret

image704

             Sen vågade även Linnea ta några simtag i det kalla vattnet

image705

                              Och sist slängde sig galningen Olivia i

image706

                                                Familjemys på Liseberg

image707

                                             Maja får en stor kaninkram

image708

                                       Olivia nöjer sig med att skaka tass

image709

                Manne, Ella, Ciccie o Magnus njuter av sommarkvällen

image710

                                           Ella o Linnea åker Hoppgrodorna

image711

image712

                                           Lyckliga Maja med stjärnvinsten

image713

                              Linnea var nästan lika glad för sin förstavinst

image714

                           Nöjda barn och vuxna efter en helkväll på Liseberg


Kommentarer

Postat av: Andreas

Kul bilder!
Ja herregud! Kanonen och Balder har skrämt skiten ur mig...fegis som jag är. Värst var nog ändå Spinrock! Har i alla fall testat det mesta så nu håller jag mig till gamla bergbanan...max!
Men premiärdoppet har jag i alla fall tagit i helgen!

2008-05-13 @ 14:11:38
URL: http://karlandreas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback