Vård av pigg Olivia

2008-11-20 @ 14:23:08
Det kan ha både sina fördelar och nackdelar när Olivia är så pass pigg så att hon vill att det händer saker, men ändå har lite feber så att hon inte ska vara på förskolan.
Idag har vi haft en härligt mysig dag ihop. Eftersom jag lyckades missa Maries mumsiga cupcakes förra veckan, bestämde Olivia och jag att baka dem idag. Sagt och gjort. Smarriga cupcakes står nu och väntar på att bli provsmakade!
Eftersom Olivia har en liten prinsess-period i sitt liv, så har vi också myst under filten och kollat på Snövit. Liite otäck, väldigt mycket genusutrop och fantastiskt fjollig!! Pedagogen i mig undrar hur detta ska visa sig på dottern??

Som sagt, en lugn och härlig dag har vi idag. Olivia har spelat Myror i brallan, ett riktigt kul dataspel, även för oss vuxna. Pedagogiskt, kul och lärorikt på samma gång.

Jag har också hunnit med att tvätta och nu är mitt nästa projekt att ta tag i Olivias kaos till rum!!! Ibland är det bra med en liten andningspaus hemma!!

Ikväll blir det Bodypump med Ciccie. Nu jäklar laddar vi för julens mat och gottesaker!!!

Ska ge mig på en av Annies härliga listor:

                                                                 

Humör: Bra
Gjort: Ätit god frukost, tvättat, bakat, kollat Snövit, druckit kaffe, käkat lunch
Planer: Ta tag i projekt:Olivias rum, Träna Bodypump senare
Ser på: Olivia som leker med bokstäverna på kyskåpet
Lyssnar på: Olivia som sjunger små fina snuttar
Läser: Inget just nu
Dricker: Kaffe om en stund
Äter: Snart en smarrig cupcake
Bästa: Att få en bonusdag hemma
Sämsta: Att ha missat förmiddagsfikan med Grey´s snacket
Barn: Olivia börjar bli så stor att hon kan hjälpa till med så mycket själv. Som bakningen t.ex. Linnea är en underbar snart blivande tonåring. So far so good! Har åkt buss själv för första gången. Stort!!
Väder: Underbart med solen som lyser



                                Här ska bakas cupcakes

   



Kommentarer

Postat av: Marie

De ser riktigt fina ut!! Allt för att få lite sprit i sig... ;) X

2008-11-20 @ 15:57:31

Postat av: pernilla

Precis. Men gud vad söta de blev!!

Stoor kram till dig från mig.

Njut av semestern och samla nya krafter!!!

kramar

2008-11-20 @ 17:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback