Bröllop

2008-10-06 @ 21:31:59
Vaknade vid halv 10 och trodde att jag hade all tid i världen för att fixa mig inför eftermiddagen och BRÖLLOP! Hade planer på att tona håret, ta ett bad och bara gotta mig. Får ett sms av Åsa när Olivia o jag är på Frölunda Torg. Festen är inte klockan 16 som jag trodde, Nä, klockan 15!!! PANIK!!! fick rusa hem, få i Olivia lite lunch, snabb fix av mig, packa nattsaker åt Olivia o sen dundra iväg! Jösses vilket uppvaknande. Givetvis var inte bilen tankad och Magnus hade bensinkortet på sig. Och han var för övrigt på golftävling och gick i godan ro och trodde att festen var klockan 16. Jaha, typiskt oss på nå´t vis!
Jag hann ialla fall både lämna av Olivia, tanka, få i mig en smörgås och en kaffe innan jag på utsatt tid parkerade på Hisingen. Svettigt? Nä, hur kan ni tro det??!!

Efter samling vid huset där festen skulle hållas, blev det en skön promenad i höstsolen, rakt in i skogen?! Och DÄR, i en glänta bland höstlöv och ljus dök de upp, Malin och Jessica. Såå fina, så en liten tår givetvis trillade nerför kinden på undertecknad! Det är nå´t speciellt med bröllop!!
Fantastisk sång och gitarrspel, strålande brudar, höstsol och en helt perfekt dag för bröllop!! Kunde inte bli bättre!!!
Därefter knatade vi tillbaka till festlokalen och skålade i bubbel (förstås) och sen blev det tillverkning av partyhattar (jäkla pedagog-fasoner) och mumsiga räkor/kräftor med gott till.

Kaffe och tårta (bakad av mamma Eva, hur god som helst) och så massor av dans!!! Party-Erik släppte loss sina lurviga och dominerade golvet den kvällen. vi andra gjorde tappra försök att hänga på.
Det godaste är nog ändå natta-mat. Krov med bröd och rostad lök mitt inatten, det är inte mycket som slår det!!! Mums!!
Nöjda och glada gav vi oss av  hem frampå nattkröken i storm och regn!! Fy fasiken vad jag INTE tycker om höstrusk!!!

                         Tusen tack Malin och Jessica för en fantastisk dag och en superkul kväll!!!



                          Vart är vi på väg egentligen?




                                             2 höstfina brudar



                            2 partypinglor och lite bubbel



                Erik hade helt klart den fulaste partyhatten





                   "då är man kung kung kung i baren"



                                                   Eh??!!
f

                              som sagt, dominerade dansgolvet!!



                       My lovely husband och dear Ace



                                Joo, det var faktiskt lite småkallt!!!



                                  Partyprissen Erik på topp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback