Kräk-kaka och pruttpappor

2008-10-09 @ 21:55:11
Ibland har man ett riktigt roligt jobb. Speciellt när barnen avslöjar pinsamma saker om sina föräldrar! Idag berättade en av mina 6-åringar för en annan 6-åring: "Min pappa pruttar när jag drar i hans finger"! Jag fnissade ljudlöst och ville inte veta att det är "vår" McDaddy som gör såna knasigheter!! Hade svårt att inte fråga honom vad som händer när dottern drar i fingret. Fick bita mig HÅRT i tungan!!!

Torsdagen har varit riktigt rolig, härlig och skojig. Vår kompisvecka i spåret är kanonkul. De "stora" 1:orna och 2:orna tar hand om 6-åringarna på ett fantastiskt sätt. Härligt att se. Idag stod fantasibyggen på schemat. Och alla barnen fick känna sig viktiga och behövda i byggandet.

Eftermiddagen gick åt till shopping av glass och ett par morotskakor bakades (såg mer ut som kräk-kakor) eftersom varken jag eller Karin bakat dem förut så har vi absolut ingen aning om resultatet. Och detta ska vi bjuda kollegorna på till fredagsfikat imorgon. Oh...my...god!!!

Efter jobbet blev det till att susa iväg för att shoppa födelsedagspresent åt min fina man. Kan ju inte avslöja vad det blev, men jag känner mig nöjd!! Raceade in till stan också, där en smarrig tårta från Steinbrenner o Nyberg inhandlades. Magnus favoritsmak, förutom mammas marängtårta då, förstås. Men den ger jag mig inte på en gång till!! Ingen idé!!

Nu ska jag försöka komma i säng eftersom Helena tycker att jag behöver vila upp mig. Kan det vara inför lördagen hon menar?? Vad vet jag? INGENTING!! Och nu börjar jag bli riktigt riktigt nyfiken!!! En "Fru-Hippa" är på gång, men vilka är med? Vad ska vi göra? När dyker de upp? Hur???

                                                                                                       ♥

Kommentarer

Postat av: ANONYM

Vi vet, inte du.

Ledtrådar: Mycket trevligt,lite naket lagom pinsamt.

Eller var det mycket naket lite trevligt och lagom pinsamt.

Kan också ha varit mycket pinsamt, lagom naket och lite trevligt!?

Vem vet? Bara vi

2008-10-10 @ 21:16:15

Postat av: pernilla

Ja, nu känner jag mig ju mycket lugnare!!! Naket, in your dreams!!!! No way!! Trevligt, ja jättegärna. Pinsamt, ok, lite lagom!

Kramar

2008-10-10 @ 21:46:06

Postat av: Alina

Hejhopp! kikar in:) ha en trevlig fredagkväll!

2008-10-10 @ 21:50:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Postat av: Anonym

Det kan oxå ha varit mycket naket, mycket pinsamt och mycket trevligt... ;)

2008-10-10 @ 22:05:00

Postat av: anonym

Välj själv : 1.Naket, rakat och mycket trevligt

Eller 2.påklätt, hårigt och riktigt otrevligt.

Jag hade absolut valt alternativ 1. Vad du väljer får vi se snaaaart. Sov sött. Dröm många långa drömmar

2008-10-10 @ 22:25:46

Postat av: Magnus

Jag väljer också alternativ 1 åt P. Ge henne vad hon tål och lite till!!!

2008-10-11 @ 10:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback