Härliga söndag!!

2008-09-23 @ 21:46:14
Helgen har varit precis sådär slapp och slö som jag hoppats på. Olivia och jag slappade mest hela lördagen. Efter lunch lyckades vi äntligen komma iväg på en promenad (Olivia cyklade förstås) ner till leksaksaffären där vi köpte present åt Sofia 5 år.  Givetvis kikade vi in hos Magnus på Stadium också och shit vad jag skulle kunna shoppa loss i den affären. Såå snygga o coola grejer!!

Söndagen bjöd på lika fint väder som lördagen, om inte ännu finare!! Olivia var ju på prinsess-kalas i några timmar så då passade vi på att dra iväg till IKEA. 2timmar går vansinnigt snabbt så det var allt vi hann med innan vi hämtade upp vår prinsessa och istället for iväg ut till Råda säteri och kaffestugan. Robert fanns på plats och Annelie visade oss runt i både gästhuset och huvudbyggnaden. Kan mycket väl tänka mig en söndagsmiddag på det stället framöver. Och fler besök till kaffestugan lär det också bli!! God fisksoppa bjöds det på och en god kopp kaffe förstås.

Fick förresten mms av Karin i helgen: Precis det jag trodde att hon gjorde, det gjorde hon också. Fick en bild på 2 stora öl, och en bild på en himla massa shoppingpåsar!!! JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL KÖPENHAMN O SHOPPA LOSS!!


                  
                                                                                
Idag har vi invigt vår nya skola och därefter drog det årliga Eklandavarvet igång. 600 fantastiska elever som kämpar runt på 3, 6 eller 9 kilometer. Linnea, min duktiga unge, sprang 6 km (bara det förvånade mig att hon ville) och på 40 minuter dessutom (för att vara Linnea är det suveränt bra) En stolt mamma stod vid målgång (jo då, jag sprang också faktiskt) och så en helt slut dotter spurta över mål-linjen!!

Den här veckan har jag shockstartat kroppen med träning. Började med Bodybalance igår tillsammans med Ciccie, sprang till jobbet imorse(nu är det svart på tidiga morgonen) sprang med eleverna och avslutade kvällen med ett stenhårt Bodypump-pass. Är det nån som tror att jag kommer ha svårt att gå imorgon?? Det tror jag!! Men oj, vad det är värt det!!!

                                                                                                                      Nu: en skön lång dusch och sen krypa ner i sängen!



                            En söt prinsessa på väg till kalas



              Soft eftermiddag i kaffestugan på Råda Säteri



                             Olivia hittar kompisar överallt!!



                          Pampiga Råda Säteri i bakgrunden



                  Den här bilden är nog mer rättvis på Olivia=)
                              Underbara, galna unge!!



Kommentarer

Postat av: Karin

Hon är ljuvlig! Fika på Råda - anytime! kraaaam

2008-09-23 @ 22:31:54
URL: http://karinkristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback