Läskig fredag

2008-09-27 @ 20:50:06
Igår hade jag min mest skrämmande dag på jobbet någonsin. Kunde slutat riktigt illa, men som tur är blev det skrapsår, blåmärken och chockade barn och vuxna.
Vi har ett stort glasskåp i mitt klassrum och igår välte det över en av mina 6-åringar. På de microsekunder det tog för mig att rusa fram och baxa upp detta tunga åbäke, hann jag tänka tusen tankar. Allt jag hörde var glassplitter och barn som skrek! Snacka om att man får Hulken-krafter, för på nåt vis lyckades jag hålla skåpet med en hand och dra ut killen med min andra. Sen satt vi och skakade och grät både han och jag. Mina rådiga barn rusade till skolsköterskan som snabbt var på plats. Sen var det som att öppna en kran. Jag grät mer eller mindre konstant i nästan 3 timmar. Jag är sååå tacksam över att ha så fina kollegor omkring mig som finns där och stöttar när det behövs. Jag är så glad att ni finns, och tack för allt stöd!!!

Fick gå hem tidigare och däckade helt utmattad resten av eftermiddagen. Ciccie o jag hade ju bestämt att gå ut på after work, och det kändes helt ok att komma iväg en stund. Det som skulle bli en lugn kväll slutade lite senare än tänkt och med betydligt fler drinkar i kroppen än vi klarade av!!! Idag betalade vi priset.

Nu har vi tjejmys-kväll, jag och tjejerna. Magnus är på kräftskiva och vi har myst med tacos och nu ska vi bulla upp godis-skålen och colan framför tv:n. I like!!!

                                                            Ha en skön lördagskväll alla fina!!



Kommentarer

Postat av: Helena

skönt att du kunnat njuta lite av din helg trots fredagens händelser...



Vi syns imorgon kram kram

2008-09-28 @ 22:09:11

Postat av: Jenny Andersson

Gud vilken mardröm, din stackare!

Tur att det finns bra kollegor iallafall och att fredagen slutade bra. Hörde av Ciccie att ni var "lite" trötta dagen efter....

tack för fina Me&I kläder, barnen var sååå nöjda.



Ha en bra vecka!

Kram kram



2008-09-29 @ 07:47:23

Postat av: pernilla

Jenny, vad kul att barnen gillade kläderna. De är ju såå fina och härliga. Jo vi var rätt slitna i lördags. Usch och fy!!



Helena, jag hörde att du var ute i god tid med gratulationer. Hahahahaha!!!! Du e bäst!!

2008-09-29 @ 09:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback