Äntligen!! Ledig!

2009-04-09 @ 22:11:59
Åh vad jag har längtat efter lite ledighet. Att vädret ska bli kanon gör det hela inte sämre precis.
Snart har jag levt utan godis och muffins i 2 veckor, och faktiskt är det inte så farligt med abstinensen som jag trodde att det skulle bli. Hade en liiiten dipp förra fredagen med trötthet och grinigt humör, men nu känns det rätt ok. Några yrsel-attacker har jag iochförsig varit med om. Kan det bero på att kroppen är chockad??? Nåja, heja mig, speciellt nu när det är påsk!!

Förra helgen hade vi ju härligt besök av släkten. Mamma, pappa, Hågge o kusinerna dundrade in lördag lunch. Det blev en riktigt bra o trevlig helg. Fika på altanen, mamma o jag fick en stund för oss själva i Haga (lyckades hitta en ursnygg Twist &Tango-tunika. Me like!) och det bästa av allt...årets första glas rosé utomhus i solen!!!! Därefter blev det grill och sen Hågges o min singstar-duell. Undertecknad vann med 10-3 i matcher. Utklassning med andra ord!! Hahahahaha!!
Sen att man sjunger hellre än bra är en helt annan sak!!

I söndags fyllde både Ciccie och min guddotter Frida år. 15 år!!!!????Jag fattar ingenting! Satt o kollade gamla kort när hon var en liten skrutta! STORT GRATTIS I EFTERSKOTT FRÅN ALLA OSS! HOPPAS DU FICK ALLT DU ÖNSKADE. OCH OM DU FICK EN MOPPE SÅ KÖR LUGNT!!!!

Ciccie kunde vi fira på plats ialla fall. Och tjejerna fick inviga vårens första hoppande på studsmattan. Tror att de hoppade i stort sett non stop i över 2 timmar!!!
Fick även till en spontan söndagsmiddag tillsammans. Nice!

I onsdags efter jobbet följde jag och Olivia med Karin hem. Där blev det rullstolskörning, Buzz, presenter och såpbubbelblåsning på altanen. Henrik bjöd på hemgjorda hamburgare, så den utlovade påskmaten här hemma slutade med kvällsfka a´la te och smörgås.

Efter en jobbvecka ska det bli såå skönt med lite ledighet. Ser fram emot en härlig sovmorgon imorgon och sen en lunch med familjen inne i stan. Ska använda tiden till att bara vara. Softa,träna o umgås med familj och vänner. Man måste ju göra det man är bäst på, eller hur? Med eller utan godis och fika!! Snyft!





                                                   Kusinerna

   







                               Bouletävling med släkten

   













                                    Finfina tjejerna!







"för när storfiskar´n talar om hur stora fiskar han får...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback