En underbar påskhelg till ända

2009-04-13 @ 12:00:40

Vilken underbart härlig påsk det blev. Har njutit av varenda minut.
I fredags tog jag med mig lilla familjen (eftersom Linnea är i Stockholm hos Magnus) in till stan där vi bara gick o skrotade. Olivia mumsade i sig glass i solskenet och en sväng i på NK tog vi innan vi satte oss ute på Joe Farelli´s o njöt av rosé och god pizza. I like!!!!

Fredagskvällen blev skön och lugn och slapp.

I lördags drog vi till Långedrag och Hemmingbergs, där vi promenerade ner till fotbollsplanen och myste med en massa olika bollekar såsom bolljage, straffar mm.

Sen tog vi vår picnickorg(ryggsäck) och gick ner till bryggorna vid Långedrags Wärdshus. Hur ljuvligt som helst. Solen o havet. Jag säger det igen: det finns inget som slår den utsikten!!! Me like a lot!!!
Goda frallor, kaffe, smoothies till tjejerna, mammas hembakade bullar (nä, Magnus o jag tog ingen) och sen en glass på det. Kan det bli mycket bättre?

Sen var det bara att snabbt susa hem, byta om o fixa iordning påskmaten. Hur mycket mat som helst och som vanligt hur gott som helst!!!! Själv kan jag tänka mig att BARA äta sill o potatis på påskbordet.
Vad gör man då till efterrätt när man inte får ha bakverk med massor av socker i? Jo, tack vare Annie hittade jag pannacotta med jordgubb/lime och jordgubbscreme. Helt utan socker och faktiskt jättegott. Så det så Karin!!

Kvällen fortsatte med spel där Ciccie o Manne på nåt underligt sätt lyckades vinna klabbet. Grattis till er då
Tjejerna lekte hur bra som helst hela kvällen och stöp till slut i säng.

Stor frukost på helgerna är ett måste, speciellt när man haft nattgäster. Nygräddade frallor, marmelad, kaffe, ägg, juice mm, jag skulle nog kunna sitta i timmar o mumsa frukost.

När Hemmingbergs drog iväg drog jag på mig bikiniöverdelen och satte mig i solen o NJÖT! Olivia målade tjusiga my little ponys med glitterfärg o Magnus slappade med tidning. En riktigt skön o slapp söndag.
På eftermiddagen susade vi till Lerum o magnusgamla kollega från Universeum, Carolina med familj.
Där blev det kaffe med nygräddade våfflor, promenad till lekparken med Alvin o Olivia på cykel.
Trevlig o härlig söndag på alla sätt.
Kvällen avslutade jag o Olivia med ett varmt bad och mys framför Tv:n. Magnus o Manne fick en kväll på stan utan fruar o familj!






                                     Glass vid Koppar-Berra





                                "Det ska va gött o leva....."






                                  Det här är vi bäst på...





                                             lite äggmålning




















Kommentarer

Postat av: Konstapel Ek

Haha! Koppar-Bärra! Inte kopparmärra då eller!

2009-04-14 @ 12:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback