Första arbetsveckan avklarad

2009-08-06 @ 20:06:27
Skönt med en kort början efter ett långt, skönt lov. Trots en lugn vecka med få barn och härliga kollegor, är jag helt slut. Kan ju förstås bero på att man ska ställa om dygnet och kliva upp mitt i natten helt plötsligt. Åtminstone känns det så.
Har fått en hel del bra saker gjort ialla fall. I tisdags pyste vi iväg till IKEA där det shoppades lite förvaringsprylar, växter och annat smått o gott.
Karin kom på finbesök också. Det känns så sjukt konstigt att vi inte ska jobba ihop till hösten. Suck! Tur att jag har andra fina kollegor omkring mig som kommer förgylla tillvaron på jobbet framöver.

Fick dille på att baka Focaccia (stavas det så?) i måndags kväll. Tyvärr inte lika god som förra gången, men skam den som ger sig, ikväll gör jag ett nytt försök. Ska ge mig på lite matbröd någon dag också, men det får bli senare, inte nu när sommaren kom tillbaka. Yeay!!

Har hunnit med besök från bror och småkusinerna också. en helkväll på Lieberg med febersjuk Moa blev det. Hågge gick ut hårt på attraktionerna, det hanns med både Sagoslottet, farfars bilar o Kaninresan. Hahahahaha!
Tjejerna åkte Lilla Lots 4 gånger på raken! Galna ungar. Inte undra på att Moa var likblek efteråt! Sockervadd och spel på chokladhjulen var förstås ett MÅSTE innan vi trötta susade hemåt igen.

Sen kom solen......
Bad i Sisjön med våra 6 fritidsbarn, pyssel i skolan, bad i vattenspridaren och helt klart en härlig mjukstart på höstterminen.

Ciccie o jag fick en skön, soft torsdagskväll vid Långedrags värdshus igår. Rosé, Latte och en vidunderlig havsutsikt med en skön solnedgång var allt som behövdes för att förgylla tillvaron en stund.

Imorgon väntas en härlig båttur med familjen och Ulf. Ser såå mycket fram emot den! Här ska packas picnic deluxe!!

Nu: Bad med Olivia
Sen: Bakning (om jag orkar)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback