I´m back!

2009-08-15 @ 18:40:21

Andra arbetsveckan avklarad och bloggandet har verkligen fått ligga nere ett tag. Orken har liksom inte funnits där.
Har hunnit med en hel del under de här veckorna. Familjen Norrland har varit på besök, Line har haft namngivningskalas och vi har följt med Ulf ut med båten. Vi är sååå sugna på att skaffa egen båt. Nostalgi från förr och underbara dagar på havet lockar hur mycket som helst! Vi får se hur det blir till nästa sommar!

Förra lördagen drog vi till Varberg och till Lines namngivningkalas. Solen sken och Åsa o jag parkerade oss på en filt i solen. Förstås! Det gäller att passa på!
Fina ord från morsorna, 2 stolta faddrar med goda råd till sin guddotter, massor av god mat, trevligt sällskap, fantastisk sång och en alldeles förträffligt lyckad dag. Den enda som saknades var Linnea, då hade det varit perfekt!

Båtturen med Ulf var också helt underbar. Började morgonen med att baka Foccaccia som skulle med, fixade ihop en god pastasallad a´la jessica o malin, på med flytvästar och iväg från Önnered.
Jag har sagt det förr men det tål att upprepas: man blir så skönt lugn av havet, glittret, lukten och doften. Jag ÄLSKAR det!! Tog oss i land på Franholmen där tjejerna badade både från båt och strand, själv doppade jag mig snabbt o njöt mest att att sitta i solen. Ovanligt va?
Avslutade med att åka en skön tur med båten bort mot Fiskebäck innan vi gick in i hamn igen. LYCKA!

Lyckades ta oss iväg på madonna, Ciccie o jag. Efter mycket fix o trix fram o tillbaka. Får väl summera henne på nåt sätt. Hade väntat  mig mycket mer av en så stor artist som inte varit i Sverige på 19 år! Men Åh, vad jag älskar alla gamla godingar och några nya också förstås. Gick inte därifrån helt lyrisk, men är ändå glad att jag fick se henne.

Avslutade kvällen påDel Mundo och ett glas.......rosé!

Veckan har varit full av förberedelser inför skolstart och i fredags valde jag att lämna föreläsningarna på Pedagogen för att fixa fint i klassrummet. Hade lätt kunnat övernatta hela helgen på skolan för att känna mig färdig. Istället har jag (gud förbjude) tagit med mig massor av jobb hem. Jag vet! det ska inte bli en vana!

Har kommit igång med Me&i också. sålde grymt bra i tisdags på första träffen och nu på tisdag är det dags för hemma-träff här. Känns bra att vara igång och hoppas på en bra säsong.

I onsdags träffade karin o jag på Lilla Linné igen. Denna gång blev det Skaldjurssoppan. Gott, trevligt, avslappnat, trevlig personal, härlig miljö, you name it. En klar favorit just nu!



Vill göra en fototapet i vardagsrummet på tjejerna. Tips om var man hittar nåt bra??












                             Världens finaste lilla familj

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback