julshopping

2009-12-12 @ 17:17:17
Julshopping har tagit fart ordentligt, och för första gången känns det som om jag har full kontroll. Ingen stress, ingen panik vad jag ska hitta på, allt bara flyter. Underbart!
Idag har jag, Magnus o Olivia varit inne i stan (tillsammans med alla andra människor) och kollat in NK:s underbara skyltning. Har hunnit beta av några klappar till på listan och bara myst.
Olivia har valt sin julaftons-klänning, en lila sammetsskönhet, inte helt i Jessicas smak gissar jag. Men Olivia är grymt nöjd, så då är det så!!!

Igår slappade vi i soffan, kollade in 2 grymma finalister i Idol, spelade UNO och efter 2 glas rött, och Robbie Williams hos Skavlan, så däckade man denna fredagskväll. Hur trött kan man egentligen vara???

Förra helgen drog vi till Mjölby och hade en grymt skön helg hos mamma o pappa. Magnus, jag, Hanna o Marcus käkade på Zebban, innan vi rusade iväg för att få se Gurra in action. Hur bra som helst och ännu roligare (nä inte riktigt, men nästan) att få träffa så många gamla klasskompisar från gymnasietiden.

Söndagskvällen avslutades hos Familjen Hemmingberg med glöggmys. Kan varmt rekommendera Vit choklad och lime. En riktig höjdare!!

I tisdags tog jag med mig Linnea på bio och lite mamma-dotter-tid. Började med middag på Bergakungens restaurang och sen blev det New Moon med nästan bara tonåringar. Fast jag måste säga att jag är överraskande positiv till dessa Twilight-filmer. Kan tänka mig att läsa böckerna också.

Ikväll blir det Olivia-mamma-mys, eftersom Magnus drar iväg på pokerafton, Linnea har tagit flyget till Stockholm (är det inte konstigt att man fortfarande står med en liten klump i halsen när man ser flygplanet lyfta?) så jag gissar att UNO står på agendan, blandat med Försvunna Diamanten.



mamma o Linnea i Evaa Larssons underbara kök. Skön hem, släng dig i väggen!!









en riktigt skön söndagspromenad runt Skogssjön






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback