I´m back!

2009-01-07 @ 21:14:30
Oj, hur ska man summera mer än 2 veckor bakåt i sitt liv på ett bra sätt?
Jaa, jag får väl göra ett tappert försök ialla fall.

Har ju som sagt knappt suttit vid datorn sen innan jul, och lite har hänt under tiden.
Julen firade vi i Mjölby hos mamma o pappa. Linnea firade detta år i Stockholm. Får ju erkänna att det blir lite tomt när hon inte är med.
Men vi skämdes bort av god julmat, fika, mer mat, mer fika, glögg, julklappar osv. Och framför allt: det snöade hela julafton nästan, så när vi tog vår kvällspromenad, kunde vi dra Olivia i pulkan!! Och tänk att tomten hittade hem till mormor och morfar i år också. Helt fantastiskt! Olivia var eld och lågor när hon tittade ut hos grannbarnen och fick se en tomte komma smygande hos dem. Snabbt rusade hon till dörren, slängde upp den och ropade: "Här finns det också snälla barn. Bara så du vet!!"
När vår tomte till slut kom, dansade hon små glädjefnatt-skutt och visste inte vilket ben hon skulle stå på.

Juldagen började med lite nostalgi. Pappa, jag och Olivia åkte och kollade in Mjölby Södra "old boys" mot nuvarande ungtuppar. Har nog inte varit i ishallen sen jag bodde hemma, och sen vi jobbade där i kiosken för typ 15 år sen eller nå´t. Hur kul som helst!!

Juldagen myste vi tillsammans med familjerna Kolsbo, Hedestad och delar av Andersson/Axelsson. Även Jenny och Staffan hittade ut på landet och tittade förbi en stund.  Barn och vuxna överallt och det kändes som en enda stor familj! På landet!
Ännu mer mat,snaps och vin, ännu mer fika och bara härligt sällskap hela juldagen. Tack fantastiska vänner för allt gott och trevligt!

På Annandagen kom Hågge o barnen och Linnea, så då fick vi lill-julafton igen. Fler paket, mer mat, mer fika, mer vin.....
Lämnade Mjölby för denna gång tidigt på lördag morgon. Magnus jobbade hela dagen och jag o Olivia mötte Jessica, malin o Line på Allum en stund. Och fick till en fika med Camilla!

Innan nyår hann Emil och Mia komma på blixtvisit till oss. En liiten shoppingrunda på stan blev det, sen höll vi oss mest hemma och bara slöade i sofforna. Skönt!

Nyår blev inte som det var tänkt från början. Vi skulle till Gerles men Pernilla, stackar´n, fick tillbringa nyåret på akuten med en höft som värkte och värkte. Usch och fy! Vi andra firade så gott vi kunde hos oss istället. Massor av gott försnacks, 3-rätters som precis hann ätas upp innan tolvslaget(som vanligt) och en kall, men kul skattjakt tillsammans med barnen. Och bubbel förstås!!! Så trots allt blev nyår en härlig kväll med härliga vänner!!
Alla utom Ella, höll ut till klockan var halv 4!!! och vi sov till långt inpå lunch dagen efter.
Sen kom vi på den utmärkta idén att grilla vid havet. så sagt och gjort, Hemmingbergs susade hem, bytte snabbt om till varmare och inte lika glammiga kläder som kvällen innan och sen gav vi oss iväg. Maja och Olivia på cykel och vi andra traskandes. Kallt, ja. Härligt, ja! Hann precis käka ut våra goda korvar innan en underbar sol gick ner i en lika underbar solnedgång. 2009 kunde inte ha börjat på bättre sätt!!

Efter det har vi hunnit med lite skridskoåkning. (denna gång åkte jag inte och sparade ryggen) Olivia, Ella och Maja imponerar stort. Efter bara 1-2 gånger åker de mer eller mindre utan hjälp och börjar sakta men säkert glida fram på isen. Härligt att se! Själv fick jag värma mig med massor av varm choklad, medan resten gled fram som stjärnor på is, (eller inte!)

I fredags steg jag upp tidigare än tidigast. 6.30 satte klockan igång. Då var det dags för MQ-rean! Jag vet, vi är helt galna. Men vi hade en riktigt mysig morgon o förmiddag, jag, Ciccie o Karin. Började på MQ, sen åt vi en god, lång frukost på lilla franska cafe´t, sen blev det mer shopping och som avslutning lunchade vi tillsammans med Marie o Helena. En riktigt lovely dag, helt för oss själva.

I lördags hämtade vi hem Linnea från Landvetter. Tänk vad fort man vänjer sig vid att ha henne här alltid. En vecka känns helt plötsligt som en evighet. Men härligt för Linnea och Magnus med så mycket egentid!!
I måndags jobbade jag första dagen på läänge. Segt? jodå, men helt ok ändå. Resten av familjen och delar av familjen Marcko bowlade och hade en mysig måndag.

Sen var vi ju lediga igen! Jag o tjejerna lagade mat och mumsade godis, och Magnus var iväg med Universeumgänget och drack öl.
Igår var en seg dag med huvudvärk så då passade jag på att läsa ut Skymningsögon. Någon som läst denna läskiga bok i sin ungdom kanske?!
Nu är det dags för te, rostat bröd och lite mys innan tjejerna ska i säng.
Varför blir man alltid sjuk när man börjar jobba igen? Känner mig inte alls ok just nu!

Ok, håll i hatten, för nu finns det hur mycket bilder som helst!!



                                     Snö!!! På julafton!!



                                         " Jag ser tomten"







                                   En bedårande Snövit



                                     Kvällspromenad i snö



                     Samkväm hos familjen Kolsbo





               Stora tjejerna stod för underhållningen





                      Fina vännerna Jenny o Jessica





Det är som att se Hanna i Emilie.  Och en cool Nino!! Hur fina som helst!



                                              Kusinerna








               Törnrosa Spindelmannen och Yasmin



Olivia o jag myste in oss på bion. Popcorn, Cola och Lasse Majas detektivbyrå



                  Olivia o Mia bakar chokladbollar
)om vi fikade hälften så mycket som emil o Mia, så skulle vi rulla fram. Orättvist!)







                                       NYÅRSAFTON 2008







       

    













                                                    2009

















                        Mys i soffan. Och Shrek på film



                                           Mamma Mia...
















 

Kommentarer

Postat av: Linda J

Å vad roligt att läsa och se alla bilder! Att Hannas barn är så stora - oj! Tiden går fort... Kul att se kort på alla tjejer!



Kram Linda J

2009-01-08 @ 13:54:48

Postat av: mia

För att komma upp i vår fikanivå så krävs det idog vilja och mycket målmedvetenhet (soffa, värmedyna och mkt muffins) It takes a lot of cake to sustain our bodys....

2009-01-08 @ 17:49:13

Postat av: pernilla

Linda: Jo herregud, tiden springer verkligen iväg. Jag fattar det knappt själv! Fast själv är man väl evig ungdom eller!!??=)



Mia: Om jag skulle ge mig på DET förslaget så får man snart lyfta ut mig med gaffeltruck. Men jag får ju erkänna att det låter bra lockande med soffa, värme och muffins. Mums!!

2009-01-08 @ 21:02:00

Postat av: ciccie

Vilka härliga kort! Speciellt de två hjälmarna på skridskor!

Kram

2009-01-15 @ 21:06:28

Postat av: Anonym

Vilka härliga kort! Speciellt de två hjälmarna på skridskor!

Kram

2009-01-15 @ 21:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback