Skolavslutning, Linnea 12 år och midsommar

2009-06-20 @ 21:52:13
Så får min summering av veckorna som gått bli. Har inte haft så mycket lust att blogga på länge, men nu gör jag ett tappert försök!

Har bara 1 vecka kvar innan semester. Jag kan inte ens beskriva hur skönt det ska bli!!!! Nu vill jag bara ha solen och värmen tillbaka så kommer semesterfiraren i mig släppa loss totalt.
Skolavslutningen blev en blöt historia. Regnet valde att ÖSA ner PRECIS när vi skulle ut och sjunga, såå typiskt. Men inomhus hade vi världens bästa 6-åringar som sjöng sommarsånger för full hals och avslutade med den coolaste dansen i Eklandaskolans historia. Succé är bara förnamnet!!!!

Självklart blev det lunch på Långedrags Wärdshus, mys med familjen och en härlig tradition vi påbörjade för några år sen. Efter lunchen blev det jordgubbstårta och fint besök av Malin och Line. Nä, Magnus o jag åt jordgubbar men ingen tårta!!

En vecka senare var det dags för tårta igen!
Världens finaste LINNEA fyllde 12 år i onsdags. Frukost på sängen med skönsång från familjen, ny TV på rummet, och en del småpaket förstås gjorde 12-års dagen lyckad.
Kalas har hon vuxit ifrån nu, så istället tog hon med sig Linnea o Natalie upp till sjön med picnicmys och tårta.
Lite lik sin mor är hon, så kvällen ägnades åt grill med massor av fina vänner, mer tårta, mer sång mer paket. Jag är rätt säker på att hon var sååå nöjd med födelsedagen!!!

I torsdags drog Linnea o Magnus iväg till Stockholm medan vi andra firade midsommar hos Hemmingbergs. Det absolut bästa med midsommar är lunchen!! kan sitta i timmar och bara njuta!!! Vi trotsade regnet och tog med familjerna ner till midsommarstången. Tyvärr vräkte regnet ner precis lagom till dansen. Men skam den som ger sig. Magnus o tjejerna tog tag i egen dans och snart fylldes ringen på med danssugna barn och vuxna. En spontan ringdans blev till och vi avverkade alla gamla härliga ringdanssånger innan vi stövlade hemåt igen.

Resten av dagen/kvällen innehöll nog allt som hör midsommar till. Jordgubbar med glass o grädde, grill, tipspromenad för barnen, rosé för vuxna, sällskapsspel och bara skönt midsommarfirande med sköna vänner. Man kan inte önska sig mycket mer!!!

Idag bar det av till Björkängs camping där Gerles firat midsommar med nya fina husvagnen. Fick en skön eftermiddag med sol och blåst nära havet, och jag blev störtförälskad i världens sötaste lilla hund. Vill ha!!!! En annan gång kanske!!

Självklart finns det bilder men de kommer lite senare!!
Njut av lördagskvällen!!
                ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback