Våren är här!!

2009-03-17 @ 22:05:19
Förra veckan blev en bloggfri vecka. Ibland är man bara inte på det humöret. Har varit så grymt trött och orkeslös så sova har varit det enda jag velat göra, känns det som.

Men nu är våren äntligen här, och jag hoppas att den stannar nu!
Har hunnit med det årliga besöket på arlas bondgård med mina fina 6-åringar. Gos med kalvar, gos med kelsjuka kossor, bröd med smör, ost, yoggi o ett arlalglas till alla barnen. Lyckad utflykt som vanligt. Men kallt!! Och snö!!!

I torsdags fick vi finbesök från Växjö. Då blev det Tacos och mys och gos med Line!
I fredags satt vi på 23:e med gott vin och dyr räkmacka, men gott var det och självklart hur kul som helst med dessa brudar. Trots att Helena låg hemma med feber och kräk=(  Känns så skönt att bara får flamsa och skratta och njuta av fint sällskap en hel kväll. När de gravida, trötta och ammande kvinnorna åkte hem, mötte jag upp Ciccie som fortsatte kvällen på InContro och avslutade som vanligt på.....just det, Tranquilo. Som vanligt goda, starka drinkar, och en himla massa salsa på dansgolvet. Inte av oss, men av proffs och bättre amatörer!! Såå coolt att bara stå och se på!

Lördagen blev en slapp och skön lördag med promenad ner till Sisjö-affärerna. Tjejerna cyklade och Line i vagnen. Olivia behöver verkligen en ny cykel!! Tur att någon fyller 5 år snart!! 5 ÅR!!!!!! Vad hände med de andra 4 åren???

Lördagskvällen gick mest åt till att skjutsa Magnus till fest, hämta Linnea på disco och förstås, Melodifestival. Nog pratat om den tävlingen!! Vad hände??!!

I söndags tog Olivia o jag en lång promenad, hon på cykel och jag promenerade. Köpte goda frukostfrallor som vi bjöd övriga familjen på när vi väckte dem till en riktig söndagsmysfrukost. I like!!

Söndagen blev en shoppingdag på Kungsmässan. Linnea var i stort behov av nya kläder och Olivia fick en Polly Pocket, som är hennes nya, stora intresse just nu.
Härligt blev det med 2 mysiga tjejer på söndagsshopping.







   

                            



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback