Sommarfest, sommarfeeling o mors dag

2009-05-31 @ 22:11:41
Har varit en hektisk men rolig vecka. Började redan i måndags med sommarfest på Olivias förskola. Bildspel på alla barnen, skönsång med Olivia i spetsen, och jag menar verkligen i spetsen. Pappa, släng dig i väggen. Hon hördes klart och tydligt över ALLA andra och föräldrarna runtomkring fnissade högt. Ja, vad kan man göra annat än att skratta med.
För att riktigt plåga mig själv hade jag dagen till ära satt upp oss på bakning av kladdkaka. Såg jättegod ut men inte en endaste liten bit smög in i min mun!

I torsdags var det dags för Junibackens trädgårdsfest, med grillning av både hamburgare o korv, utlottning av våra fina lådbilar, tipspromenad för barn och föräldrar och vädret var på vår sida. Lite blåsigt men ändå sol!!! En klart lyckad torsdagskväll!

I fredags susade jag in till Avenyn och El corazon där jag träffade några tjejer som liksom jag säljer me&i. Trevligt och kul att få lära känna nya människor och kvällen sprang verkligen iväg. Gott med massor av tapas och massor av skratt.

I lördags kom värmen. Äntligen!!! Började dagen med frukost på altanen. Jag älskar verkligen att sitta ute på morgonen o äta frukost!!! Då kan dagen bara bli lyckad!
Magnus jobbade på Stadium och Olivia o jag gjorde en kort shoppingrunda och sen tog vi med Ella o Maja till Sisjön där årets första dopp blev av. Inte av mig, men Olivia o Maja var modiga!
Avslutade kvällen med favorit i repris, nästan, grill, samkväm och mys med världens finaste vänner. Denna gång hos Familjen Gerle. Tusen tack för trevlig kväll och gott att äta o dricka, som vanligt!

Började även denna dag med frukost på altanen. Magnus spelade tennis, Olivia sov lääänge och jag fick en egen skön stund med god söndagsfrukost.
Efter sill-lunch drog vi iväg till Fiskebäck där den modiga dottern ännu en gång slängde sig i, denna gång i havet. Till sin lycka hittade hon även en dagiskompis att busa omkring med, så 2 trötta föräldrar kunde lugnt ligga på filten och bara slappa en stund. Nice!
Har nu avslutat mors dag med grillning, god sallad och som toppen på moset; jordgubbar och grädde. Mums!
Nu är det bara sängen som väntar på mig!!

Ha en skön söndagskväll och en skön vecka att se fram emot, förhoppningsvis!























Kommentarer

Postat av: Karra

Vilka härliga bilder!!! Ni verkar haft en fin helg. Ses snart! puss och kram

2009-06-01 @ 06:40:51
URL: http://karinkristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback