Drogfritt!

2010-02-09 @ 18:39:29
Hahahahaha, skrattade så jag fick kramp i magen idag i skolan. Några söta tjejer i 8:an tänker ha disco för år 1-5, alltså 7-åringar och uppåt. Läste lappen de skrivit som skulle sättas upp på elevernas kapprumsdörr. En färgglad sak med pris, plats, tid osv. Längst ner står det med stora bokstäver: Drogfritt!!
Hahahahaha, "vad bra, sa jag, jag ska säga till mina 7-åringar att de måste gå dit nyktra!!"
Underbart!


Efter en skön tid utan bloggning och massor av tid vid datorn, så får jag väl ta tag i den biten igen.
ÄNTLIGEN har vi bokat resa till New York. Nu ska jag bara längta i 2 månader sen är vi på väg.  Och nästan samtidigt som Ciccie o Manne. Kul att uppleva tillsammans.

I fredags var Ciccie o jag på after work, och det var visst allt folk på båtmässan också. Alltså nämner jag inget mer om den kvällen, utan istället gör vi ett nytt försök framöver.

I lördags träffade jag Karin på stan och tog en skön lunch.Mer sån´t tack! Olivia packade gympapåsen och gav sig av till Funky Kids. Som hon strålade!!!

Kvällen tillbringades hos familjen Hemmingberg med massor av god mat, Wii-spelande småtjejer och en urusel melodifestival!

Linnea var på dop i Tranås, (Freddes lilla Inez skulle döpas) sen drog de vidare till Stockholm. Det börjar bli en vana nu att hämta dottern på Landvetter måndag morgon. Det är hon och alla affärsmän=)

Linnea ja. Det är ju faktiskt en av anledningarna till att jag inte orkat skriva. Hennes liv har ju förändrats en hel del. Från att ha hängt ihop med bästa kompisen sen 6 års ålder, till att hamna lite utanför när man blir 3, till att helt byta kompiskrets. Det är en stor och omvälvande resa att göra för en blivande tonåring.
Som vi ser nu mår hon bra, hon har ett helt nytt självförtroende som vi inte sett innan, hon pratar äntligen om saker som händer i hennes liv, det gjorde hon inte innan, och för tillfället verkar hon må helt fantastiskt bra. Vi håller alla tummar vi har för att det får fortsätta så. Sen får jag ju erkänna att jag saknar tiden hon hade med Linnea och vi saknar familjen Marcko. Men vem vet, de kanske hittar varandra igen framöver.




En skön helg i Växjö med Line och morsorna




vansinnigt kallt och sjukt mycket snö på Växjö-sjön





en god latte efter en shoppingrunda på stan


Kommentarer

Postat av: Familjen Marcko

VI SAKNAR ER OCKSÅ, VI FÅR TA EN TRÄFF SNART.

2010-02-09 @ 20:27:03

Postat av: Marie

Oj... en rosa blogg... snyggt =)

2010-02-11 @ 17:21:57

Postat av: Annie

Kan det här va nåt? Fick inte den andra till att funka :( KRAM

2010-02-12 @ 17:38:43
URL: http://www.anniestankar.wordpress.com

Postat av: pernilla

I like a lot. Tack Annie!!

2010-02-13 @ 13:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback