Pink, Paddan och fortsatt skön sommar

2010-07-28 @ 21:43:26
Det är bara att fortsätta njuta av underbara sommardagar. Och det gör vi! Tack alla vädergudar som kände på sig att vi skulle semestra på hemmaplan i år!!!

I fredags var det premiär för Linneas första stora konsert, PINK!!! Och hon var hur grym som helst, denna coola, vältränade ashäftiga kvinna. Att stå typ 3 meter ifrån henne när hon gav sig iväg på flygturer på slutet, toppade nog hela Linneas intryck av en cool konsert. Med beröm godkänt blev vårt betyg.

Annars har vi fortsatt våra lata dagar varvat med lite sightseeing. Sköna dagar på Smithen med Pernilla, Alva och Edvin, en god fika på stan med bara Pernilla. Vardagslyx!                                    Idag tog vi en riktigt bra tur med Paddan. Man vet att de finns där, men man tänker aldrig på att faktiskt åka med dem. Så idag tog vi med oss hela familjen in till stan där vi käkade glass, åkte Paddan och lunchade på Farellis. Mums!

Linnea hänger mest hela tiden med Ebba annars. Är de inte här så är de i Eklanda, eller på Gothiadiscot förra veckan, som tack och lov är över nu. Jättekul för tjejerna givetvis, de dansade så de fick träningsvärk och "strulade" som det visst heter nuförtiden. Som mamma är jag jätteglad över att det är ett helt år tills nästa gång.

Men som sagt, annars är det mest lata dagar, mycket sol och bad lite övernattningar här och där. Häromkvällen hade jag hand om en av mina elever, som också är Ebbas lillasyster. Alla tjejerna huserade mysigt nere i källaren, vi käkade Tacos och tog en kvällspromenad hela högen. En mysig kväll helt enkelt.

Igår klädde vi på oss partystassen, (ja, nästan ialla fall, ingen bikini som man är van att gå i mest hela tiden) och drog in på stan, Magnus och jag. Där mötte vi Erik och Rebecka på El corazon. Skönt häng med tapas och Sangria innan vi drog vidare till Avalons uteservering och en himla massa goda drinkar. Fick tyvärr inte med mig någon på Salsakväll, men skam den som ger sig, den 5:e fyller Tranquilo 5 år, då ska jag absolut tjata med mig några party/salsasugna människor dit!


Har säkert glömt massor av vad vi gjort men här kommer lite bilder på en del av vår mysiga tillvaro.



Tjejerna hjälper till med Tacosbestyren. Mys




Ebba ska skära lök



Storfamilj



En god stänkare på El corazon






Mera gott i glasen på Avalons trevliga uteservering. Märk väl att Rebecka sitter med filt....



.....men inte jag!!!!









God glass innan Paddan











Joe Farellis fantastiskt goda pizza







PINK 2010











HUR COOL SOM HELST











Kommentarer

Postat av: Karin

Det hette "strula" 1992 också ;-) Ses ikväll! puss

2010-07-29 @ 10:08:02
URL: http://karinkristina.blogg.se/

Postat av: pernilla

yeah yeah, Whatever!!!

2010-08-01 @ 22:14:11

Postat av: SweGizmo

xD

2010-08-19 @ 22:40:39
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback