En bra avslutning på veckan

2010-06-06 @ 22:03:46
Idag har jag nästan bara latat mig hela dagen. En riktigt skön, men konstig känsla! Hade ställt klockan...jo, jag måste det...eftersom Olivia bestämt med en kompis på förmiddagen (morgonen, gäsp) så därför klev vi upp tidigt, Olivia och jag, åt en mysig frukost och cyklade sen iväg till kompisen Ida.
Medan resten av familjen  fortsatte sova, tog jag fram bok och bikini, parkerade mig på altanen och bara njöt av sol och värme och tystnad. Hur gott som helst!!!

Linnea och jag fick till en skön eftermiddagspromenad runt sjön, en härlig mor-dotter-tid, helt enkelt.
Kvällen har ägnats åt grill och en massa gott till. Kall potatissallad, kokta rödbetor med chevre-creme(en höjdare, jag lovar) majskolvar, tzatziki, grillspett, you name it. Allt som fattades var semester, rosé och en skön sommarkväll där man sitter ute halva natten, men det blev en bra början ialla fall. I like a lot!!!

Olivia kom hem från Ida med en knäad framtand som nu har ploppat ur munnen på henne. Denna gång ville hon försäkra sig om att INTE få någon tjuga i glaset, så det hälldes i vatten och en tand och nu glimmar guldtian där, som tandfén så snällt har trollat dit!!


Jag ser fram emot en vecka med Klassens dag, städning av klassrummet och en mysig skolavslutning!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback