sommarlov!!!

2010-06-21 @ 23:47:36
En skön känsla. Men jag tror att kroppen håller på att avgifta sig från arbetet för jag är så sjukt trött!!!
Och som vanligt ligger jag efter med bloggandet. Så det får bli en snabbgenomgång över senaste veckornas händelser.

Skolavslutning! Tyvärr en upprepning på förra årets regnigaste dag. Men åh vad fina alla är denna dag, trots regn och kyla. Och mina fina, duktiga 1:or som sjöng så vackert och läste sina alldeles egna sommardikter för föräldrarna. Annie och jag satt och njöt och snyftade ikapp. Duktiga duktiga barn!!! Är det någon som missat att jag är en stolt fröken??

Kvällen fick jag tillbringa med 9:orna och en trevlig middag med uppträdande, dans och glada 16-åringar. Om jag kände mig gammal?? Vad tror du själv? Men härligt att få vara med om elevernas sista suck med Eklandaskolan precis som jag fick vara med och vara deras första fröken när de började förskoleklassen för länge sen.

Om jag hoppar fram lite i tiden så har jag ju blivit tonårsförälder officiellt. Inofficiellt har jag väl varit det ett tag. Men nu har alltså Linnea fyllt 13 år!!!! Min stora lilla tjej. Pink-biljetter, notebook, örhängen, presentkort och en smarrig tårta från Steinbrenner o Nyberg tillsammans med härliga vänner blev det på stora dagen. Och en nöjd dotter, förstås!


I lördags fick vi en skön kväll hos familjen Marcko. God mat och gott att dricka som vanligt. Mer sån´t tack!! Och som kronan på verket var det ju kungligt bröllop dagen till ära!!

Och äntligen kom lite gott väder. Tjejerna har doppat sig i Sisjön flera gånger om, medan jag gärna väntar tills det blir några grader varmare i vattnet innan jag slänger mig i.

Idag kom jag upp i något sånär skaplig tid, eftersom Linnea skulle iväg med Fritidsgården och Ciccie, Pernilla och jag fick några sköna timmar på stan med fika och lite shopping.

Eftermiddagen ägnades åt att röja upp lite i vårt hem, åka till tippen, springa runt sisjön med Ciccie och nu slappar vi!!

 2 fina skolavslutningstjejer och den obligatoriska lunchen på Långedrags Wärdshus











och givetvis jordgubbstårta på skolavslutningen




Johanna med danspartner på 9:ornas avslutningsmiddag




                   LINNEA 13 ÅR!!!









           








lite skön egentid med Ciccie o Pernilla och en god fika på Le pain





                                             ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback