mitt första Göteborgsvarv!!

2010-05-23 @ 19:32:16
och jag är sååå nöjd med mig själv. Att jag överhuvudtaget tog mig runt. Att tiden blev bättre än jag förväntat mig. 2.11.36. Att löpningen kändes så bra. Att banan var riktigt trevlig att springa. Att 2,1 mil faktiskt inte var så bedrövligt långt!
Jag har gjort det! Sprungit mitt första Göteborgsvarv. Coolt!! Det känns i kroppen idag. Men det är det faktiskt värt!

Vilken folkfest. Vilket väder! Och vad underbart att höra familjen Marcko ropa "Pernilla". Snacka om pepp! Och mer behövdes inte! Sång, musik, människor som hejar på utmed hela vägen. Vatten, energidryck, vattenspridare att svalka sig i. Hur härligt som helst!! Värst var slutet. Från Handelshögskolan och in i mål. Då var jag mör!! Så nära men ändå sååå långt att springa!!
Då blev jag peppad en gång till. Av malin, Jessica och Line. Perfekt!! Sista peppen fick jag på slutspurten av Olivia, Ella, Maja och Manne som cyklat ända in till slottsskogen. Hur bra är inte det??

Firade loppet med rosé, bubbel, och trevliga grannar på vår gemensamma uteplats. Grym kväll med glada barn och vuxna, som egentligen inte har mer gemensamt än att vara grannar. En perfekt avslutning på en perfekt dag, helt enkelt.

Idag tog vi oss in till Slottskogen igen, jag på cykel (jo det gick bra, men benen är bra möra nu) och Olivia o Magnus på moppe. Där sprang Olivia och Ella Minivarvet, hur grymma som helst och medalj och vattenflaska i pris efter loppet.
Maja sprang lilla göteborgsvarvet och kämpade som bara den. Duktiga Maja!!!
Sen blev det picnic i gröngräset, och Allgot och villgot underhöll alla barn. Mys pys-söndag helt enkelt.
Nu väntar gott grillat och sen får det bli sängen!!!!





















Kommentarer

Postat av: Jenny A

Gud vad duktig du är!!! Var stolt över dig själv nu!

Lästre om att det hade varit lite kaosartat i värmen, men den bet väl inte på dig!

Hälsa alla,

kram Jenny

2010-05-24 @ 14:04:54

Postat av: pernilla

Tack Jenny!

Jo, jag har också förstått att det var lite smått kaotiskt, men dricker man bara ordentligt så går det bra. Jag som är så frusen var bara glad åt lite värme=)

Hälsa du också

kramar

P

2010-05-24 @ 21:15:34

Postat av: Anonym

Visst slog du Magnus? =)

2010-05-25 @ 23:07:13

Postat av: pernilla

Japp, det gjorde jag=)

2010-05-26 @ 08:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback